ponedjeljak, 14. svibnja 2012.

Važnost međuljudskih odnosa

Kao što sam u prošlom postu naglasila važnost zadovoljstva poslom kojeg neki pojedinac obavlja, također jedan od važnijih motivacijskih činitelja je i međuljudski odnosi, jer dobra radna atmosfera utječe na krajnji učinak zaposlenika na poslu.

Efekti koji mogu proizaći iz dobrih odnosa mogu utjecati na radni moral tima, odrediti kako će se grupa radnika postaviti prema zadanim ciljevima, utjecati na stupanj suradnje među članovima tima i motivirati grupu na davanje najboljeg od svakog pojedinačnog člana.


Dobri odnosi između menadžera i zaposlenika u organizaciji donose brojne prednosti. Organizacije koje razvijaju kvalitetne interpersonalne odnose imaju veću proizvodnost, bolje rješavaju probleme, pružaju veću kvalitetu proizvoda ili usluga, te imaju manje sukoba između članova. Razvijanje dobrih odnosa sa suradnicima i općenito zaposlenicima važna je zadaća i odgovornost svakog menadžera.



Sindrom "knedle" u grlu ili "kamena" u želucu koji mnogi osjećaju pred odlazak na svoj posao najčešće ukazuje da nešto na tom poslu nije u redu. Ponekad je riječ o trenutnoj krizi zbog krupnih problema koji su se dogodili u samom procesu rada, ponekad je to u pitanju nezadovoljstvo vrstom posla, odnosno pozicije u firmi, ali najčešće je u pitanju loša atmosfera na radnom mjestu, koja uništava radni elan, motivacije, kreativnost i produktivnost na poslu. To predstavlja ozbiljan problem za organizaciju koji treba riješiti čim prije.

Zaposlenici se također moraju sami potruditi kako bi održali dobre međuljudske, te se trebaju pridržavati nekoliko osnovnih pravila, kao štu su:

  • Upamtiti imena svojih kolega
  • Priznati svoje pogreške
  • Cijeniti rad kolega
  • Pohvaliti druge
  • Pomognu sačuvati tuđi ugled itd.


Do sljedećeg posta, pozdrav :)

Nema komentara:

Objavi komentar