subota, 12. svibnja 2012.

Zadovoljstvo poslom

Ovaj post je posvećen zadovoljstvu posla kojeg ljudi obavljaju. Smatram da je jedan od važnijih činitelja motivacije za rad upravo zadovoljstvo poslom, tj. koliko ljudi vole posao koji obavljaju, koliko im on pruža zadovoljstvo i mogućnost za napredovanje.... Veoma je važno da im odlazak na posao ne predstavlja problem, jer upravo nezadovoljstvo može uzrokovati češće izostanke s posla, neučinkovitost u radu i veću fluktuaciju zaposlenika.

Zadovoljstvo u radu predstavlja pozitivno iskustvo koje radnik stječe izvršavajući svoje radne zadatke i često se povezuje s motivacijom. Zadovoljstvo zaposlenika značajno određuje sveukupni zaposlenikov odnos prema zalaganju na radu i izvršavanju radnih zadataka, kao i odnos prema klijentima.


Kako zaposlenici doživljavaju svoj posao, nadređene, kolege, radno okruženje i mnoge druge elemente radnog odnosa ima jasan utjecaj na uspjeh poslovanja. Razlozi zadovoljstva i nezadovoljstva nisu isti: fokus na nagrađivanje dovoljan je za zadovoljavanje osnovnih potreba zaposlenika, ali motivacija i organizacijska klima orijentiranja postizanju izvrsnih rezultata postižu se zadovoljstvom drugih (viših) potreba.

Da bismo dakle, predvidjeli nečije zadovoljstvo poslom moramo uzeti u obzir ne samo zadovoljstvo pojedinim aspektima posla kojim se pojedinac bavi već i njegova očekivanja od posla!

U posljednje vrijeme prava je rijetkost čuti nekoga da ga na njegovom radnom mjestu nešto veseli  i da je zadovoljan svojim poslom. No, jel' uistinu sve baš tako sivo???

Slobodno dajte svoje mišljenje....

4 komentara:

  1. Također smatram da je zadovoljstvo jedan od najvažnijih čimbenika. Osobe koje su sretne i zadovoljne svojim poslom u budućnosti mogu biti samo više motivirane za rad, sve pohvale :)

    OdgovoriIzbriši
  2. Hvala kolegice.
    Upravo to, kada je zaposlenik zadovoljan poslom, odnosno svojom pozicijom dat će sve od sebe da i dalje napreduje i da pridonosi uspjehu same organizacije.

    OdgovoriIzbriši
  3. Smatram da je uzrok današnjeg nezadovoljstva na poslu izostanak materijalnih kompenzacija i nesigurnost radnog mjesta. Isto tako, poslovi koji su monotoni i koji ne nude mogućnosti za napredovanje kroz određeno vrijeme dovode kod zaposlenika do zasićenja poslom i na kraju nezadovoljstva.
    Smatram da je vrlo zahtjevna zadaća za menadžere oblikovanje posla koji će zaposlenicima osigurati zadovoljstvo. Jedan od načina utjecanja na zadovoljstvo mogao bi biti sudjelovanje samih zaposlenika u oblikovanju posla.

    OdgovoriIzbriši
  4. Slažem se s Vašim mišljenjem kolegice :)

    OdgovoriIzbriši